Proiectul de lege privind legea tele-muncă a fost reglementat

2 minute • Pantaziu Magda Stefania • 01 martie 2018


Proiectul de lege privind munca de la distanță a fost adoptat de Guvern, în cele din urmă. Această activitate poate fi făcută și de la domiciliul angajatului, lucru care nu a fost posibil până în prezent. Singurul loc în care se putea desfășura activitatea era sediul firmei. Munca de la distanță se poate face în mod voluntar și regulat, fiind necesar folosirea tehnologiei informației și comunicațiilor.

Activitatea de tele-muncă se bazează pe acordul de voință dintre angajator și angajat și se prevede în mod expres în contractul individual de muncă al angajatului ori printr-un act adițional la contractul individual de muncă.
Mai mult, în cazul în care angajatul nu este de acord cu prestarea muncii la distanță, nu este necesar să se modifice unilateral contractul de muncă și nici nu este un motiv ca salariatul să fie sancționat disciplinar.

În ceea ce privesc zilele, dar și intervalul în care salariatul își va desfășura activitatea de la distanță, acestea se stabilesc precis în contractul de muncă individual. În cazul în care angajatul este în perioada de probă, acesta nu poate fi obligat de către angajator să-și desfășoare activitatea la domiciliul său. Spre deosebire de proiectul de lege, pot intra aici și orele suplimentare desfășurate de către tele-angajat.

Există avantaje atât în privința salariatului, cât și al angajatorului. Pentru salariat, ei pot economisi cheltuielile cu transport,dar și timpul pe care îl petreceau în trafic. Angajatorul ar face economii la cheltuielile ce privesc chiria spațiului în care se desfășoară procesul de muncă, utilitățile, astfel costurile reducându-se în funcție de numărul angajaților ce își desfășoară activitatea de la domiciliu.

Angajatorul poate face verificări dacă angajatul său are condițiile necesare conform normelor de securitate în muncă pentru a-și desfășura activitățile împreună cu inspectoratele de muncă.

Potrivit legii, salariatul beneficiază de toate drepturile pe care le au și colegii lui care lucrează la biroul firmei. În cazul în care angajatul are nevoie de anumite acte de la birou sau trebuie să trimită acte la sediul firmei, costul transportului se suportă de către angajator.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *