I am Robot: California interzice companiilor sa foloseasca bots care sa induca in eroare persoanele

Trăim vremuri interesante. Mai țineți minte filmul ”I am Robot” inspirat de cartea lui Asimov cu același nume? Când eram mică, citeam cu plăcere cărțile lui, fără să îmi imaginez la momentul respectiv că vor avea și implicații practice în viitorul apropiat.

Dar iată că timpul a venit mai repede decât aș fi crezut. Într-o lume a chat-urilor online disponibile pe site, a programelor de mesagerie instantă menite să interacționezi cu clienții, este greu pentru o persoană aflată în spatele monitorului să își dea seama dacă ”omul” care răspunde la întrebările lui este o persoană sau un robot (oare noi cum facem la Avocatoo?).

Pe repede înainte, în California de la 1 iulie 2019 întră în vigoare prima lege privind ”Autoboții”.

Ca regulă generală, Legea privind Autoboții face ca ilegal să se “folosească un bot pentru a comunica sau a interacționa cu o altă persoană din California în mediul online, cu intenția de a induce în eroare cealaltă persoană despre identitatea sa artificială, cu scopul de a înșela în mod conștient persoana despre conținutul comunicării, pentru a stimula cumpărarea sau vânzarea de bunuri sau servicii într-o tranzacție comercială sau pentru a influența votul în alegeri“.

Conform legii, un “bot” este un cont online automatizat în care toate sau în mare parte toate acțiunile sau posturile acestui cont nu sunt rezultatul unei persoane. Legea se aplică numai comunicărilor “online “, care sunt comunicări “care apar pe orice site Web de Internet orientat spre public, aplicație Web sau aplicație digitală, inclusiv o rețea socială sau o publicație“. Legea nu se aplică furnizorilor de servicii, cum ar fi găzduirea web și alți furnizori de servicii de internet, de platforme online mari 10.000.000 vizitatori lunari mediu lunar.

Altfel spus, dacă vrei să folosești un serviciu de mesagerie instantă pe un site (pentru a promovare produsele/serviciile pe care le oferi sau pentru a furniza unui potențial client mai multe detalii pe care le cere), trebuie să informezi în prealabil persoanele că vorbesc cu un script automat (adică un robot), iar nu cu o persoană ”vie”.

Așadar, pentru a respecta Legea privind Autoboții, companiile  vor trebui să divulge că folosesc roboți pentru a interacționa cu consumatorii sau cu alte persoane vizate. Dezvăluirea trebuie să fie “clară, vizibilă și proiectată în mod rezonabil pentru a informa persoanele cu care botul comunică sau interacționează că este un bot“.

Itoria legislativă a acestui act normativ sugerează că legea era destinată să vizeze folosirea înșelătoare a tehnologiei bot în contexte comerciale și politice. Deși legea se aplică doar comunicațiilor cu persoane fizice și entități din California, este adesea dificil sau imposibil să se stabilească unde este localizată o persoană atunci când comunicați online și va fi interesant de urmărit cum firmele afectate vor trebui să analizeze dacă și cum să implementeze procedurile de aliniere din punct de vedere geografic.

Sursa: JDsupra

Comment

This post doesn't have any comment. Be the first one!

hide comments
Follow
...
Back

Your cart

0

No products in the cart.

Total
0,00 lei
Checkout
Empty

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!

Dacă vrei să nu mai cauți

Îți livrăm tot ce e nou la noi direct la tine în inbox.
VREAU
close-link
Our site uses cookies. Learn more about our use of cookies: cookie policy.
I accept