Dizolvarea & lichidarea voluntară a unei firme

dizolvare lichidare firma registrul comertului online

Indiferent de situație, vine un moment când vom dori să închidem o firmă – fie că nu ne mai înțelegem cu ceilalți asociați, că decidem să luam pe drumuri separate sau că pur și simplu societatea nu mai servește intereselor pentru care a fost constuită.

Cu toate acestea, deși înființarea unei firme durează 3 zile, procedura de închidere nu este la fel de simplă.

Ce trebuie să faci?

Pasul 1. Trebuie să fiți de acord

În primul rând, trebuie ca toți asociații să fie de acord cu privire la dizolvarea și lichidarea societății, ceea ce se poate dovedi a fi o adevărată aventură dacă, să zicem, nu vă mai înțelegeți.

Pasul 2. Identificarea bunurilor și datoriilor firmei

Ulterior acestei etape, trebuie să identificați activul și pasivul firmei (adică ce bunuri aveți pe firmă și ce datorii) și să vă gândiți cum anume le repartizați între voi (pentru că nu trebuie să fie neapărat conform cotelor deținute în firmă, iar dacă ești asociat unic oricum scapi că le iei pe toate și cu bune și cu rele).

Pasul 3. Hotărârea AGA/Decizia asociatului unic

După ce ai procedat la repartizarea de mai sus, vei face o hotărâre AGA (sau o decizie a asociatului unic) prin care veți aduce la cunoștință persoanelor intenția de a dizolva firma și modalitatea de repartizare.

La acest moment depui doar Hotărârea AGA la Registrul Comerțului (și o anexă de contor cuvinte, pentru că fiecare 2000 caractere care se publică în Monitorul Oficial costă 122 RON).

Pasul 4. Răbdare și tutun

Bineințeles, să zicem că la Registrul Comerțului se aprobă cererea ta de dizolvare & lichidare. Acum trebuie să aștepți să se publice hotărârea în Monitorul Oficial pentru ca persoanele interesate să poată să facă opoziție (cine știe pe cine ai supărat sau are vreo problemă cu firma și nu vrea să o închizi – cum ar fi vreun creditor).

Dacă tu te grăbești, Registrul Comerțului și Monitorul Oficial nu se grăbesc. De la momentul admiterii cererii la Registrul Comerțului poate trece și 1 lună și jumătate până se publică hotărârea AGA în Monitorul Oficial.

De aceea, recomandarea noastră este ca imediat ce s-a admis prima etapă la Registrul Comerțului, să trimiți o cerere de urgentare a publicării hotărârii, ca să reduci acest timp. Dacă nu te grăbești, atunci lasă să urmeze cursul natural.

Pasul 5. Pregătirea documentelor contabile

După ce s-a publicat în Monitorul Oficial hotărârea AGA, 30 zile stai liniștit și astepți să vezi dacă cineva se opune – nu poți scăpa de asta, nu poți diminua termenul, nu nimic. Trebuie doar să stai și să astepți.

Între timp, ca să nu stai degeaba și să ai totul la îndemână, poți pregăti documentele contabile, și anume:

  1. Raportul de lichidare
  2. Bilanțul contabil de lichidare

Pasul 6: Etapa 2

În a doua etapă se depune cererea de radiere propriu-zisă, alături de dovada publicării în Monitorul Oficial a Hotărârii AGA, a documentelor contabile și eventual a unei noi hotărâri prin care se aprobă acestea din urmă (aici depinde de la un registru al comerțului la altul).

Teoretic în 3 zile de la momentul depunerii cererii de radiere ai rămas fără firmă!

Cum te putem ajuta?

Ne ocupăm de închiderea firmei tale oriunde în țară, online, fără deplasări inutile. Redactăm documentața, oferim consultanță gratuită și urmărim tot procesul.

Află mai multe aici.