5 sfaturi utile în relatia cu curierul ca să primești cu adevărat coletul de Black Friday

Cum a fost ultima ta experiență când ai primit un colet la ușă?

Dacă și tu stai pe telefoane și cauți să întâlnești curierul la un colț de stradă când el se retrage din cursă pentru că altfel ți se dă înapoi rochia la preț redus pe care o vânezi de o lună, acest articol este pentru tine.

Acest articol face parte din seria articolelor de Black Friday. Fă-ți sesiunea de shopping plăcută cu Ghidul nostru complet gratuit.

1. Dă o adresă de livrare unde chiar să preia cineva coletul

Din comoditate, neatenție sau obișnuință, ai dat adresa de acasă pentru livrare. Nu e nimic greșit aici, doar că este greu pentru o pisică să preia un colet. Că poate ajunge ca în imaginea de mai jos:

Dacă nu știai, nu poți pune un vecin să semneze în locul tău pentru preluarea coletului; nu de alta, dar răspunzi și tu și curierul pentru asta și e bine să ții o relație sănătoasă cu persoana care-ți livrează chestii în mod constant.

Află toate drepturile pe care le ai de Black Friday în relația cu livratorul din Ghidul nostru complet pentru Black Friday, complet gratuit.

Spre exemplu, am o prietenă care și-a comandat de pe eMag 20 kg de pepeni, cu livrare la ușă. Cum ar fi fost să aibă un curier supărat și să-i lase pepenii fix la intrarea blocului? ”Peeeepeeeeeeeni avem, hai la peeeeepeeeeeeeeeni!” ar răsuna imediat.

Iar ca sfat util: nu îl pune să oprească mașina unde știi clar că nu are voie. Du-te 200 metri mai încolo; faci și un pic de mișcare și e toată lumea mulțumită. 

2. Nu încerca să stabilești o oră de livrare

Se face dimineață și primești mesajul clasic cu ”Salutare, expediția cu numărul de AWB XXX se va livra astăzi, între orele 09-17”

Și intervine aici nerăbdarea. Ai stat după produsul respectiv luni de zile ca să prinzi o ofertă cât mai bună și abia aștepți să îți fie livrat.

Nu știu despre voi, dar eu pot să vă asigur că în decurs de 8 ore pot să mă căsătoresc, să și divorțez, să mă fac blondă, apoi roșcată, apoi brunetă la loc, să scriu 5 articole, să mă duc la sală, să cad într-o groapă când nu sunt atentă la mers și să îmi luxez piciorul și … să am vreo 2 telefoane cu clienții.

Astfel încât, 8 ore este un interval foooooooarte lung. Iar tu vrei coletul ăla cât mai repede.

În perioada de Black Friday, recomandarea noastră este să nu suni curierul. Gândește-te că toată lumea e la fel de nerăbdătoare ca tine să primească coletul și că acesta este asaltat din toate părțile.

Mai mult, trebuie să înțelegi că livrarea coletului depinde de traficul din ziua respectivă și de traseul pe care îl are curierul. Degeaba vrea el să ajungă la tine la nu-știu-ce oră dacă sunt lucrări la schimbatul bordurilor pentru a 5-a oară în decurs de 7 luni, că nu are pe unde. Sau dacă este o manifestație pentru drepturile miriapozilor, plouă afară sau pur și simplu s-au aliniat astrele prost.

Dat fiind că mașinile sunt burdușite până la refuz, gândește-te cum ar fi dacă toată lumea ar vrea să vină curierul la ora X. Nu mai bine încerci să fii un pic flexibil? Că ai șanse să vină la tine prima oară, pe traseu.

Ce poți face în schimb? Dacă știi că nu ești într-un anumit interval orar, poți să dai un SMS curierului, să îi zici asta (si să scrii în mesaj cine ești și pe ce adresă, că nu stă nimeni să caute prin maldărul de colete din spate). Așa nu îl pui pe drumuri de pomană și ai sanșe să menții o relație bună cu el și după Black Friday.

3. Ai banii pregătiți dacă plătești ramburs. Și mărunți.

Când primești SMS-ul miraculos cu livrarea, du-te până la primul bancomat și scoate banii de care ai nevoie. Sau împrumută-te la băiatul ăla frumușel de cu un etaj mai jos, că poate o pui și de-un date să îi dai banii înapoi cu dobândă.

Neapărat să ai mărunt. Curierii nu sunt bancă sau trezorerie. Da, ei depun un efort constant să aibă banii cât mai variați, dar așa cum și ție îți dă bancomatul numai hârtii de 100 sau 200 lei, așa le dă și altora. De unde atâta mărunt de dat rest?

Nu de alta, dar dacă nu ai banii mărunți și nu are de unde să îți dea rest, va trebui să programezi livrarea pentru o altă zi sau să alergi printre colegi cu ”Are cineva să-mi schimbe și mie 50j dă lei?”. Mnu.

Dacă ai de achitat doar transportul, poți să o faci cu cardul tău.

4. Nu te apuca să probezi produsele

Ai cerut ”verificarea la livrare”? Dacă nu ți-a spus nimeni până acum, acest serviciu presupune că deschizi coletul, verifici ochiometric că e acolo ce ai comandat și gata. Totul trebuie să dureze sub 1 minut. UNU’.

Practic, verifici dacă perechea de pantofi roșii pe care ai comandat-o este roșie sau te asiguri că nu ai primit o pereche de crocși în schimb.

Dar nu îi poți zice curierului ”Așteaptă-mă 5 minute să mă duc să probez rochia.” Eventual să îl mai și întrebi cum îți vine.

5. Nu trage curierul de urechi

Persoana care îți livrează ție coletul nu știe nici ce conține, nici de unde vine, nici ce e cu coletul ăla, nici altceva. El a primit un colet din hub sau depozit în mașină, are o arie de acoperire și trebuie să le livreze.

Degeaba îl întrebi pe ton de dirigintă de ce nu a plecat coletul mai repede, de ce a primit vecinul coletul înaintea ta sau de ce sunt doar 4 colete în loc de 5. Îți garantez că el livrează ce are în mașina în ziua respectivă (sau măcar încearcă).

Dacă ai o problemă cu livrarea propriu-zisă, fă o sesizare la vânzător sau la compania care livrează. În plus, din cauza volumului foarte mare de muncă, mai toți sunt obosiți și nervoși. Se lucrează peste program, este o presiune continua. Să îl mai iei și tu la trei păzește e tot ce-i lipsește. Be kind.

Bonus: fii drăguț cu curierul

Nu o înțelege greșit. Gândește-te că persoana care-ți aduce ție coletul face asta de dimineața până seara: mânăncă în mașină, stă pe telefoane, bea apă de pe unde apucă și se duce la toaletă pe unde poate. Asta când nu este înjurat de 50 ori pe secundă pentru că parchează pe banda 1 cu avarii că nu are efectiv unde să lase mașina.

E cald afară? Oferă-i o sticlă de apă rece. E frig? Oferă-i un ceai.

Mănânci cu poftă dintr-un pachet de biscuiți? Întreabă-l dacă vrea unul.

Tocmai ai primit unul din cele multe coșuri de Crăciun corporate pe care nu mai știi cui să le dai? Ia de acolo o ciocolată. Întreabă-l ce mai face, cum o mai duce – știi tu, micile gesturi care contează. 


Ghidul complet de Black Friday îți este livrat de Fan Courier, cu ajutorul Revolut, SmartBill, 2performant, Blugento, start-up.ro, Viata de Freelancer, Termene.ro, BalloonOnline și Lege5.