Consimțământul GDPR – când “nu” înseamnă nu

0 1,198

Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR), care se aplică începând cu luna mai a anului urmator, conține condiții mult mai stricte care trebuie respectate atunci când obțineți consimțământul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal.

Cu aceasta la orizont, organizațiile care se bazează pe consimțământ sunt (sau ar trebui) să ia în considerare cum să obțină sau să actualizeze consimțământul clienților / potențialilor clienți. Sub egida GDPR, societățile nu se vor putea baza pe consimțământul obținut pentru un singur scop ca fiind un consimțământ pentru un alt scop, de exemplu, nu se poate invoca și consimțământul obținut pentru furnizarea de bunuri pentru marketingul direct.

GDPR menține dreptul existent pentru indivizi de a se opune marketingului direct. Acest drept este absolut – odată ce o persoană se opune comercializării directe, atunci nicio exceptie nu va permite unei organizații să continue prelucrarea datelor individuale pentru marketingul direct.

Cel mai recent Birou al Comisarului pentru Informații (ICO) intareste această poziție. La 20 iulie 2017, ICO a anunțat că site-ul de comparare a prețurilor Moneysupermarket.com Ltd a fost amendat cu 80 000 de lire sterline de către ICO pentru trimiterea a 7,1 milioane de e-mailuri în decurs de zece zile către clienții care au precizat că nu doreau să fie contactați în acest mod.

Moneysupermarket a trimis următorul mesaj clienților săi:

“Avem o adresa de e-mail a dvs., ceea ce înseamnă că vă putem trimite știri personalizate, produse și promoții. Ne-ați spus că în trecut nu preferați să le primiți. Daca v-ati razgandit, dati clik pe linkul de mai jos pentru a începe să primiti e-mailurile noastre.”

ICO a reafirmat faptul că este ilegal să cereți oamenilor să accepte mesaje viitoare de marketing atunci când au renunțat deja.

Acest lucru trebuie văzut ca un avertisment pentru toate organizațiile care doresc să obțină sau să actualizeze consimțământul pentru activitățile lor de marketing direct. Orice persoană care a renunțat în trecut ar trebui să fie înlăturată automat din baza dvs. de date de marketing deoarece, așa cum demonstrează această amendă ICO, “nu” nu înseamnă în realitate nu atunci când vine vorba de marketingul direct.

Source Lexology
Comments
Se incarca...
NU RATA!
Aboneaza-te la newsletter
Fii primul care sa primeasca ultimele stiri bune de citit dimineata la cafea.
Ramai conectat
close-link

















 
CUMPARA KITUL ACUM!
close-link